nak belajar bahasa syurga..?

Penggunaan MasyaAllah,Tabarakallah..mari singkapi rahsianya..




Assalam semua,sempena hari Jumaat yang mulia ni,ummi nk share sedikit ilmu dengan para sahabat semua..iaitu penggunaan ucapan MasyaALLAH, TabarakALLAH ~


Terdetik di hati ummi berkaitan penggunaan kalimah ni semasa ummi mendengar tazkirah dan ceramah dari Syeikh Nuruddin Marbu Albanjari Almakki..Beliau sangat suka menuturkan kalimah ini setiap kali beliau menyampaikan tazkirah dan ceramah beliau.Selalunya yang kita biasa dengan adalah penguunaan kalimah MasyaAllah..tetapi TabarakAllah adalah jarang-jarang sekali..Ummi ada bertanyakan dengan En suami,tetapi beliau pon agak kurang pasti..memang jadi kebiasaan ummi merujuk kepada En suami dahulu jika ada sebarang kemusykilan..jadi ummi pon memulakan carian dengan EN Google dan bertemulah dengan jawapan yang dicari.. 

MasyaAllah (Allah yang berkehendak seperti itu) Tabarakallah(Allah berikan kamu barakah) adalah perkataan yang disebut apabila melihat sesuatu yang cantik... yang indah..yang mana bukan milik kita ataupun milik kita(mcm isteri yang cantik,anak-anak yang soleh,baby comel atau cerdik.. kawan pakai hp baru. kereta baru.. masuk umah baru) kita UCAPKAN seperti di atas.. masyaALLAH tabarakallah..Ucapan ini sangatlah biasa dikalangan orang Arab..tetapi sangat2 jarang digunakan di tempat kita.

Ini kerana ia dapat menjaga panahan HASAD DENGKI yg wujud dalam diri kita..selain menjaga kebaikan dan keharmonian pemilik tersebut# supaya apa yg dia ada tidak rosak(kereta, umah, atau di timpa bencana)kerana hasad dengki amat buruk kesan nya ..

Kalau lepas ni, kawan2 beli rumah baru.. dapat keja baru yang bergaji besar, tukar keta baru or apa sahaja yang baik. ucapkanlah.. (MasyaALLAH.. tabarakallah) ulang la 3 kali.. dengan senyuman.. pasti anda akan dapat rasakan kelainan.. AMALKAN lah.. cubalah..


Satu pedoman yang sangat baik buat ummi dan kawan-kawan.InsyaAllah jom kita amalkan.semoga ilmu in bermanfaat buat semua..Wassalam..=)

credit to:  http://sharmine205omarshahab.blogspot.com/2013/02/masyaallah-tabarakallah.html

Tanda - Tanda Kematian Bagi Orang Islam


 Apabila tajuk ini dihuraikan maka ramai dikalangan kita sukar untuk membaca disebabkan ketakutkan penghuraian ini akhirnya MATI.

Firman Allah SWT; Bermaksud; "Bagaimana kamu kufur (ingkar) dengan Allah dan adalah kamu itu mati maka kamu dihidupkan, kemudian kamu dimatikan kemudian kamu dihidupkan kemudian kepada-Nya kamu dikembalikan" 
(Surah Al-Baqarah : Ayat 28)

Adapun tanda-tanda kematian mengikut ulamak adalah benar dan ujud .Cuma amalan dan ketakwaan kita sahaja yang akan dapat membezakan kepekaan kita kepada tanda-tanda ini.

Rasulullah SAW diriwayatkan masih mampu memperlihat dan menceritakan kepada keluarga dan sahabat secara lansung akan kesukaran menghadapi sakaratulmaut dari awal hinggalah akhirnya hayat Baginda. Imam Ghazali rahimahullah diriwayatkan memperolehi tanda-tanda ini sehinggakan beliau mampu menyediakan dirinya untuk menghadapi sakaratulmaut secara sendirian. Beliau menyediakan dirinya dengan segala persiapan termasuk mandinya, wuduknya serta kafannya sekali cuma ketika sampai bahagian tubuh dan kepala sahaja beliau telah memanggil abangnya iaitu Imam Ahmad Ibnu Hambal untuk menyambung tugas tersebut. Beliau wafat ketika Imam Ahmad bersedia untuk mengkafankan bahagian mukanya.

Adapun riwayat -riwayat ini memperlihatkan kepada kita sesungguhnya Allah SWT tidak pernah berlaku zalim kepada hambanya. Tanda-tanda yang diberikan adalah untuk menjadikan kita umat Islam supaya dapat bertaubat dan bersedia dalam perjalanan menghadap Allah SWT. Walaubagaimanapun semua tanda-tanda ini akan berlaku kepada orang-orang Islam sahaja manakala orang-orang kafir iaitu orang yang menyekutukan Allah nyawa mereka ini akan terus di rentap tanpa sebarang peringatan sesuai dengan kekufuran mereka kepada Allah SWT.

Adapun tanda-tanda ini terbahagi kepada beberapa keadaan :

Tanda 100 hari sebelum hari mati.

Ini adalah tanda pertama dari Allah SWT kepada hambanya dan hanya akan disedari oleh mereka-mereka yang dikehendakinya.

Walaubagaimanapun semua orang Islam akan mendapat tanda ini cuma samada mereka sedar atau tidak sahaja.

Tanda ini akan berlaku lazimnya selepas waktu Asar. Seluruh tubuh iaitu dari hujung rambut sehingga ke hujung kaki akan mengalami getaran atau seakan-akan mengigil.

Contohnya seperti daging lembu yang baru disembelih dimana jika diperhatikan dengan teliti kita akan mendapati daging tersebut seakan-akan bergetar. Tanda ini rasanya lazat dan bagi mereka sedar dan berdetik di hati bahawa mungkin ini adalah tanda mati maka getaran ini akan berhenti dan hilang setelah kita sedar akan kehadiran tanda ini.

Bagi mereka yang tidak diberi kesedaran atau mereka yang hanyut dengan kenikmatan tanpa memikirkan soal kematian , tanda ini akan lenyap begitu sahaja tanpa sebarang munafaat.

Bagi yang sedar dengan kehadiran tanda ini maka ini adalah peluang terbaik untuk memunafaatkan masa yang ada untuk mempersiapkan diri dengan amalan dan urusan yang akan dibawa atau ditinggalkan sesudah mati.

Tanda 40 hari sebelum hari mati

Tanda ini juga akan berlaku sesudah waktu Asar. Bahagian pusat kita akan berdenyut-denyut. Pada ketika ini daun yang tertulis nama kita akan gugur dari pokok yang letaknya di atas Arash Allah SWT.

Maka malaikatmaut akan mengambil daun tersebut dan mula membuat persediaannya ke atas kita antaranya ialah ia akan mula mengikuti kita sepanjang masa.

Akan terjadi malaikatmaut ini akan memperlihatkan wajahnya sekilas lalu dan jika ini terjadi, mereka yang terpilih ini akan merasakan seakan-akan bingung seketika.

Adapun malaikatmaut ini wujudnya cuma seorang tetapi kuasanya untuk mencabut nyawa adalah bersamaan dengan jumlah nyawa yang akan dicabutnya.

Tanda 7 hari

Adapun tanda ini akan diberikan hanya kepada mereka yang diuji dengan musibah kesakitan di mana orang sakit yang tidak makan secara tiba-tiba ianya berselera untuk makan.

Tanda 3 hari

Pada ketika ini akan terasa denyutan di bahagian tengah dahi kita iaitu diantara dahi kanan dan kiri.

Jika tanda ini dapat dikesan maka berpuasalah kita selepas itu supaya perut kita tidak mengandungi banyak najis dan ini akan memudahkan urusan orang yang akan memandikan kita nanti.

Ketika ini juga mata hitam kita tidak akan bersinar lagi dan bagi orang yang sakit hidungnya akan perlahan-lahan jatuh dan ini dapat dikesan jika kita melihatnya dari bahagian sisi.

Telinganya akan layu dimana bahagian hujungnya akan beransur-ansur masukke dalam.

Telapak kakinya yang terlunjur akan perlahan-lahan jatuh ke depan dan sukar ditegakkan.

Tanda 1 hari

Akan berlaku sesudah waktu Asar di mana kita akan merasakan satu denyutan di sebelah belakang iaitu di kawasan ubun-ubun di mana ini menandakan kita tidak akan sempat untuk menemui waktu Asar keesokan harinya.

Tanda Akhir

Akan berlaku keadaan di mana kita akan merasakan satu keadaan sejuk di bahagian pusat dan ianya akan turun ke pinggang dan seterusnya akan naik ke bahagian halkum.

Ketika ini hendaklah kita terus mengucap kalimah syahadah dan berdiam diri dan menantikan kedatangan malaikatmaut untuk menjemput kita kembali kepada Allah SWT yang telah menghidupkan kita dan sekarang akan mematikan pula.

PENUTUP

Sesungguhnya marilah kita bertaqwa dan berdoa kepada Allah SWT semoga kita adalah di antara orang-orang yang yang dipilih oleh Allah yang akan diberi kesedaran untuk peka terhadap tanda-tanda mati ini semoga kita dapat membuat persiapan terakhir dalam usaha memohon keampunan samada dari Allah SWT mahupun dari manusia sendiri dari segala dosa dan urusan hutang piutang kita.

Walaubagaimanapun sesuai dengan sifat Allah SWT yang Maha Berkuasa lagi Maha Pemurah lagi maha mengasihani maka diriwatkan bahawa tarikh Mati seseorang manusia itu masih boleh diubah dengan amalan doa iaitu samada doa dari kita sendiri ataupun doa dari orang lain.

Namun ianya adalah ketentuan Allah SWT semata-mata. Oleh itu marilah kita bersama-sama berusaha dan berdoa semoga kita diberi hidayah dan petunjuk oleh Allah SWT serta kelapangan masa dan kesihatan tubuh badan dan juga fikiran dalam usaha kita untuk mencari keredhaan Allah SWT samada di dunia mahupun akhirat. Apa yang baik dan benar itu datangnya dari Allah SWT dan apa yang salah dan silap itu adalah dari kelemahan manusia itu sendiri.

Kubur Setiap Hari Menyeru Manusia Sebanyak 5 Kali
1. Aku rumah yang terpencil, maka akan senang dgn selalu membaca Al-Quran.
2. Aku rumah yg gelap, maka terangilah aku dgn selalu sembahyang malam.
3. Aku rumah penuh tanah dan debu, bawalah amal soleh yg menjadi hamparan.
4. Aku rumah ular berbisa, maka bawalah amalan Bismillah sebagai penawar.
5. Aku rumah pertanyaan Munkar dan Nankir, maka banyaklah bacaan "Laa illallah, Muhammadur Rasulullah" supaya kamu dapat jawapan kepadanya.

wallahualam...

semoga Allah menempatkan arwah tok yang telah kembali ke rahmatullah pada 5 hb januari 2013 dalam kalangan orang2 yang beriman dan soleh..sayu teringatkan bila saat ziarah arwah tok seminggu sebelum kematiannya, tok gengam erat tangan ummi dan menangis smpi bergetar badan seolah-olah nak ummi tunggu arwah sehingga saat arwah yang terakhir..tok dah mengatahui saatnya hampir tiba..tp kita je yg xperasan..sedih sgt..

Al Fatihah..
sumber: loveloveislam

cara memasak pure marine collagen

Assalam semua..

hari ni ummi nak kongsi cara memasak pure marine collagen ni memandangkan ramai yang tnya mcm mana cara penyediaannya..jadi ummi buat entry khas untuk korang..=)

langkah pertama:

rendamkan kolagen kering tu mengikut jumlah yang diingini lebih kurang 5-6 jam..klu nk rendam semua 1 pek tu pon blh..tahan sehingga 3-4 minggu pengunaan..tp pada kali ini ummi rendam sket je..dlm secekak gitu..nnti2 habis masak lagi..mood rajin la katakan...ngee..


langkah kedua:

basuh kolagen yang dah kembang tadi dan toskan..untuk makluman semua,kolagen kering tadi akan mengembang 2-3 kali ganda dari saiz asalnya..jadi janganla terkujat terkejut bila tgk saiz kolagen anda membesar bagai juara setelah semalaman direndam ye..=)



 langkah ketiga:

masukkan kolagen yg ditoskan tadi kedalam periuk yang comel2 sesuai dengan kuantiti kolagen tu je ya..xperlu periuk besar2 sangat..kang nanti penat je nk membasuh periuk yg besar gabak tu..letak sedikit air..agak2 je sesuai dgn kuantiti kolagen yg kita nk masak tu..kemudian masak di atas api sederhana..klu rajin korang kacau2 la sedikit..klu malas biarkan ajer..

langkah keempat :
setelah semua kolagen tadi hancur,masukkan kedalam bekas dan biarkan ia sejuk seketika..kemudian boleh la masukkan kedalam peti sejuk..pastikan pakai bekas yang bertutup ye untuk elakkan sebarangbendasing masuk dan bagi nmengelakkan pertumbuhan kulapuk..



dah siap..bila korang nak makan,just cedok 3-4 sudu shj dan masukkan dalam air,letak perasa yang diingini,dan blh terus minum/makan..perlu diingat,jangan letak gula pasir ye..gula batu xpe sbb gula batu ni bersifat ubat..opssss..jgn lupa bc Bismillah dan selawat dulu ye..InsyaAllah semoga berhasil..=)

boleh juga buat masker ye..kesannya InsyaAllah kebaboom..xcaya cuba tgk testi kat bawah ni..

kalau nk dapatkan pure marine collagen ni dengan harga berpatutan blh email ke amreedatrading@gmail.com / sms ke 0125911239 /join group di FB-->SINI ..bertemu lagi di lain entry..

Wassalam..=)

KHASIAT 100% PURE MARINE COLLAGEN | IBU KOLAGEN | SEA BIRD NEST| RUMPAI LAUT KERING????

Assalam semua..

dah berhabuk blog ummi ni..virus malas telah melanda..maka tinggallah blog ni mcm ni je..hehe..hari ni ummi nak share sesuatu dengan anda semua..benda ni mesti orang perempuan sukaaaaa sangat terutamannya yang dah menginjak usia hanpir ke 30-an..pernah dengar pure marine collagen tak??ramai orang yang ambil kolagen untuk kecantikan kulit..kat sini ummi nak kenalkan sejenis kolagen yang 100% pure punya yer..kolagen mentah yang xdak campuran bahan2 sampingan yang berbahaya atau diragui..fresh from the sea..senang aja cara menggunakannya..hanya perlu rendam,rebus,dan tadaaa..siap..boleh minum dan di buat masker..nk gunakannya pon rasa confident sebab benda ni bebas chemical a gift from mother earth la katakan..=)

kepada yang nak tengok rupa kolagen tu..ni dia..

yang ni jenis raw/mentah punya

yang ni rupanya selepas direndam 3-4 jam yer..ala2 macam jeli..

KAEDAH PENYEDIAAN A

Cara Penggunaan :

1. Basuh kolagen mentah, ramas2 seperti basuh beras 5-6 kali
2. Rendam kolagen mentah yang telah dibasuh semalaman

3. Buang air rendaman tadi dan basuh sekali lagi 5-6 kali; toskan

4. Campur dengan 2.5 liter air kosong ke dalam periuk untuk direbus

5. Selepas mendidih biarkan ia sejuk sebelum diletakkan ke dalam bekas dan disimpan dalam peti ais (stok untuk 4 minggu) – simpan segumpal kolagen mentah yang telah direbus tadi (seperti agar2) dalam bekas bertutup ke dalam peti ais untuk dijadikan masker


Cara Pengambilan :

1. Waktu terbaik ambil semasa perut kosong (selepas bangun tidur – sebelum sarapan & sebelum masuk tidur)

2. Ambil air rebusan kolagen dari peti ais (akan jadi seperti jelly), ambil 3 sudu besar dan masukkan ke dalam gelas - boleh juga dicampurkan dengan sunquick/air buah

3. Sebelum minum tu baca Bismillah & Selawat =)


Cara Membuat Masker :

1. Cuci muka 2-3 kali supaya pori2 di muka terbuka luas

2. Sapu rata gumpalan kolagen tadi di muka (sangat bagus dibuat setiap hari)

3. Biarkan lebih kurang 15 minit atau boleh juga dibiarkan semalaman sebelum dicuci


KAEDAH PENYEDIAAN B

Cara Penggunaan :

1. Basuh kolagen mentah, ramas2 seperti basuh beras 5-6 kali
2. Rendam kolagen mentah yang telah dibasuh semalaman

3. Buang air rendaman tadi dan basuh sekali lagi 5-6 kali; toskan

4. Campur dengan 2.5 liter air kosong ke dalam periuk untuk direbus

5. Masak dengan api yang perlahan dalam 30-45 minit. Kacau sehingga hancur. Boleh juga dicampurkan dengan gula batu atau ginseng
6. Biarkan ia sejuk sebelum diletakkan ke dalam bekas dan disimpan dalam peti ais


Cara Pengambilan :
1. Waktu terbaik ambil semasa perut kosong (selepas bangun tidur – sebelum sarapan & sebelum masuk tidur)
2. Ambil air rebusan kolagen dari peti ais (akan jadi seperti jelly), ambil 3 sudu besar dan masukkan ke dalam gelas - lebih elok dimakan begitu saja
3. Sebelum minum tu baca Bismillah & Selawat =)
4. Jika masak kolagen tanpa mencampurkan dengan gula batu atau ginseng, boleh juga dijadikan sebagai masker

PERHATIAN :

* Jika boleh elakkan minum kopi, nescafe; minuman yang tinggi kandungan kafein sebab semua tu boleh menyerap dan buang vitamin C, kolagen dan gluthathione (agen pencerah) dalam badan kita..

* Ambil bersama vitamin C untuk kesan yang maksimum & lebih cepat! banyakkan minum air kosong..




Kebaikan Kolagen Asli

  • Melaraskan BERAT BADAN dan HORMON, peningkatan PAYUDARA
  • Anti-bakteria, membuang TOKSIN
  • Menghilangkan SEMBELIT
  • Mengurangkan tekanan darah tinggi dan hypotension
  • MENCANTIKKAN KULIT, MELICIN dan MENEGANGKAN kulit serta PAYUDARA (anti penuaan)
  • Memulihara sel-sel kulit mati (JERAWAT)
  • Menormalkan fungsi kelenjar tiroid
  • Memperbaiki masalah KULIT dan RAMBUT, mengurangkan KEDUTAN, TEMPAT HITAM, SELULIT DAN JERAWAT
  • Membantu meningkatkan METABOLISME
  • Meningkatkan fungsi stomatch
  • Membantu menghapuskan nefritis, Artritis, basal
  • Menguatkan saluran darah, meningkatkan penyakit sendi, kecacatan kolagen, darah badan dan purpura haemorrhagica
  • Meningkatkan PEREDARAN DARAH, dingin dan mencegah sakit bahu
  • Berkesan bagi orang-orang yang telah sarcoma atau TUMOR
  • SLIM UP abdomen dan PUNGGUNG anda, melembutkan kulit dan mengurangkan sakit pinggang
  • Mencegah ANEMIA
  • Mengisi rawan antara sendi, menguatkan tulang, sinews dan ligamen serta lebih rendah sakit belakang dan sebagainya
*--*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*
Dah ramai yang mencuba dan terbukti berkesan..xperlu bayar mahal2 untuk dapatkan kolagen..hanya dengan modal yang rendah kita dah mampu untuk kelihatan lebih cantik dan menarik serta mempunyai kulit yang glowing..dah banyak kajian tentang marine collagen ni..siap dah masuk rancangan nona pada 20 May 2012 lagi..=)

murah jer harganya..untuk 100gram(1 bungkus)--> penggunaan untyuk 3-4 minggu cuma RM29.00 sahaja yer..harga yang dinyatakan sudah termasuk postage ke semenanjung ye kawan2!!!!!

kalau nak jimat atau beli secara borong hanya RM190.00  sahaja termasuk postage ke semenanjung untuk 10 pek/ 1 KG

jika berminat boleh sms ke  012-5911239 atau email ke amreedatrading@gmail.com

more detail tentang vitamin c organik 500mg/1000mg/organik plus????  korang boleh join SINI untuk maklumat lebih lanjut

sekian,wassalam..=)

pelbagi idea untuk simpan koleksi stash cloth diapers kesayangan anda\(n_n)/

kat sini ummi nak share gambar-gambar koleksi gobok cloth diapers yang ummi jumpa di baby center..wah..bkn mai seronok tgk koleksi-koleksi yang dimuat naik kat situ..mmg comell sgt..terasa nak mkn jer..berwarna warni dan pelbagai corak yang ada..mcm2 kreativiti mama-mama kat sana menyimpan cloth diaper stash mereka..jom kita skodeng...



cantiknya kombinasi warna wall dia..(^,^)


ummi paling suka yg ni..verangan ada satu kat rumah..hihihi..






amacam??teruja tak???macam mana pulak cara mummies di luar sana simpan cloth diapers kesayangan masing2??

kalau nak tgk lagi gambar-gambar yang lain blh ke SINI..

PERIHAL X10DER DAN INNER SHAWL "MUKA BULAT JADI BUJUR" DAHLYA FASHION

Assalam semua..

semalam ummi berkesempatan tonton rancangan Safiyya di tv9..kebetulan semalam Muaz tido awal,,bagi chance ummi rehat kejap la..so,sambil ralit menyuap nasi kemulut,tgk la rancangan safiyya yang padat dengan info dan segmen fesyen untuk golongan muslimah macam ummi ni..yerla..cedok2 sket idea untuk berfesyen..ikut fesyen anak2 remaja zaman kini..brula xketinggalan kan??haha..wlupon ummi ni xla pandai sgt berfesyen..tp ummi memang minat dengan rancangan fesyen  yang memaparkan pakaian-pakaian,trend mekap dan apa2 jerla yang lawa-lawa dan cantik-cantik..jamu mata la katakan..

sampai 1 segemen ummi agak tertarik dengan fesyen dari dahlya fashion..ada X10DER(baca betul2 ye..sebutannya mcm ni extender) ngeeee..bagi ummi ni adalah satu idea yang sangat kreatif dan inovatif..muslimah kini boleh berfesyen setanding dengan fesyen2 yang lain..siapa kata muslimah sekarang xboleh berfesyen,kolot dan ketinggalan zaman??(meh nak cubit mulut dia)..come on guys..buka mata besar2..haha..mmg cantik di mata ummi..baru ummi perasan masa tonotn cerekarama last 2 week cerita "JUJUR AKU DAYUS"..Nora Danish ada pakai x10der ni..mmg cantik..tapi ummi ingat mmg baju dia attach sekali..maknany jahit 2 lapis..rupa2nya dia pakai x10der ni..bagi yang xtahu rupa x10der dahlya fashion ni,ni la rupanya:





ni rupa modelnya..cun kan???
model mengenakan x10der bercorak bunga


model mengenakan x10der plain

sumber dari pokcik gugel..

lawa x??mengikut kata perekanya..x10der ni ada pelbagai saiz..so,kita boleh pilih ikut saiz badan sendiri la..ibarat kata pepatah "ukur baju di badan sendiri la" yer..hehe..baru cun dan ngam dengan badan kita..

ni pulak inner shawl dahlya fashion:
pandangan dari tepi..ada lebihan yang boleh menutup ke'bulatan' wajah pemakainya

sudut pandangan depan ~ amacam..nampak bujur x??

untuk makluman SINI website dahlya fashion buat rujukan teman-teman kalau ada yang berminat nak order online..ummi pon tengah plan nak rembat 1..nanti klu dah rembat boleh share testimoni xtender ni kat sini yer..tunguuuuu...

pengasuh oh pengasuh..

pening jugakla kepala ummi dan walid memikirkan kat mana nak hantar Muaz lepas ni..pengasuh lama dah surrender xmau ngasuh lagi..alasan yang dia bagai dah xlarat..hmm..mcm2 la..padahal dah nak dekat setahun dia jagan Muaz..kesian anak ummi..sedangkan ada sebab lain(sebab terjadi satu peristiwa) yang mungkin buat dia malu kot..so,dia bagi la alasan yang xberapa nak munasabah pada pandangan ummi,,mak to pon sibuk dok cari orang nak ngasuh muaz..tambah pulak kita baru dikejutkan dengan isu bungkus bayi dekat Masai Johor tu..lagila ummi susah hati..nak hantar ke nurseri rs takut plak..lgpon Muaz kecik lagi perlu lebih perhatian kot..selalu nk mengutip letak dalam mulut..semua nk di makannya..huhu..

Last-last mak tok dapt jugak cari pengasuh baru..tapi Muaz dah besar skrg ni..susah la dia xnak dekat orang yang dia xkenal/xfamiliar..haishhhh..disaat-saat ini ummi rasa mcm nak berhenti kerja jer..jadi suri rumah..besarkan anak sendiri depan mata dengan tangan sendiri..settle prob;em..tapi sapa yang nak bayar hutang ummi dengan incik PTPTN plak kan??huaaaa..klu incik somi sanggup ok ler..hahaha..tapi incik somi pon bertimbun hutangnya..huhu

hari pertama Muaz dengan pengasuh barunya..sessi suai kenal..mak tok tinggalkan Muaz tapi Muaz nangis cari maktok..sampai muaz lena mak tok tinggal Muaz..bila Muaz jaga jer dia punya meraung xhenggat dok cari mak tok dia/ummi dia la kan sebab tiba-tiba jaga tengok orang yg xdikenalinya..mau cuak jugak kan..huhu..last pengasuhntelefon mak tok suruh ambik Muaz sbb mmg dia melalak sakan la..huhu..hari ni..en somi mengasuh Muaz..jd okla..tunggu hari Isnin plk nk tengok mcm mana tahap penerimaan Muaz dekat pengasuh baru ni..haiiiii..apala nasib..masuk ni dah 3 orang pengasuh Muaz..xkekal lgsg..pengasuh mula2 dekat jer..org depan rumah..tetiba laki dia nk pindah pulak..pengasuh kedua ni ada masalah teknikal plk..ni masuk pengasuh ketiga harap-harap kekal la..huhu..apa-apa pon ummi cuba muhasabah diri mungkin ada hikmah disebaliknya yang kita xtahu tp telah diaturkanNya buat hambanya yang lemah ini...


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...